tirsdag den 5. oktober 2010

Armidale/ Hunters Valley

Efter en god nats søvn drog vi til Hunter for at møde farfars bror og kone og smage lidt på vin, vi vil lade billederne tale, der er gået for lang tid ti lat skrive om det hele og meget er sket siden. Selv sidder jeg lige nu på 27 etage på hotel i Sydney med en fod jeg ikke kan støtte på, Maria blev hjemme resten er på Manley Æv:

Wombat på flugt fra Fam.Rosengaard

En anderledens bro

Pelikaner spottet af den dygtigeste dyrespotter Maria
Farfar og leif efter 18 år ved hytten i Hunter

Havde jeg vist han og flere andre vare en del af inventaret i hytten, havde jeg nok valgt fra sov ikke så meget første nat.

Meste af familien

Hytten

Hunter Zoo

Øj de var søde :-)))

Bare for lækker

Hvem er hvem

hvem ville ikke gerne være der

Redbelly et eller andet ?? og GIFTIG godt vi ikke vidste det

Vinsmagning hos Tyrrel vine. Jeg blev for nyligt hjemme i Danamrk i ganske godt humør af deres vin og tænkte at man måtte prøve at gentage fornøjelsen :-) Absolut ikke blandt de billige vine men gården var også flot.

onsdag den 29. september 2010

Armidale

Onsdag morgen forlod vi dejlige varme Coffs Habour for at kører mod Hunters Valley, hvor vi skal møde leif og Kaye torsdag, undervejs havde vi besluttet at overnatte i:

Armidale, with its unique blend of culture, state of the art technology, educational diversity and natural beauty is a city offering everything worth living for. Armidale is situated half way between Sydney and Brisbane and only two hours from the coast, it enjoys a warm summer, tones of amber during the autumn, a crisp winter and an exhilarating spring.

Vi kørte ind i landet og havde en fantastisk køn tur på waterfall ruten, op og ned og det var ikke sådan at naboen lige boede next door, der var mange kilometer imellem. Vi kom gennem mage byer både flotte og grimme. Til frokost var vi nået en by hvor der kun var en mulighed for, og jeg nåede kun at få det ene ben ind, så var jeg pludselig ikke sulten mere og de andre var heldigvis heller ikke, så sulten blev stillet med et kig og så videre mod Armidale.

Jeg er imponeret over så pænt Australierne kører, ingen kører for stærkt og der er ingen Brian´er, i morgen kører vi mod Hunters Valley og smager vin jubii :-))

Gæt selv

Ham her prøvede febrilsk at komme væk fra os, ved at kravle op i et træ, det var han ikke så god tid, han var ikke klar over vi ikke turde komme tæt på.

Grøntstore og benzinstation in the middle of nowhere.

Vandfald

vores lille Alluna Motel, som har et  fantastisk sødt værtspar

søndag den 26. september 2010

Internet!

Vi må konstatere at internet ind til videre har været extremt langsomt og langt bagud i forhold til hvad vi er vant til hjemmefra, så det bliver først noget på bloggen når vi når familien i Richmond (hvis deres er hurtigere) min tålmodighed er ikke til at hvert billede tager over 10 min at uploade. I skal dog ikke snydes for dem her, ha` det godt til mandag.

Bella og mig, jeg priste mig lykkelig over at have lejet våddragter til mig og Maria, vandet var simpelthen skidekoldt, og vi havde ikke klaret en halv time, uden dem.

Bella og Maria

Ham her lavede et lille show for os i ca. fem minutter WAUW det var flot.

lørdag den 25. september 2010

Brisbane

Efter en times forsinkelse nåde vi Brisbane Airport, en smule ærgeligt for nu var det ikke bare mørkt vi skulle også køre i venstre side, og Kim måtte da også indrømme at det ikke sådan bare var lige til. Vi havde hjemmefra købt Australienskort til Gps´en og den søde dame blev ved med at vise os til venstre af en ensrettet vej, så hende måtte vi overroule og vælge en anden vej men den flinke dame valgte så at vise os vejen derfra :-).
Vel ankommet til hotellet, var vi trætte og sultne, heldigvis havde resturanten åben endnu og vi fik noget skøn mad, herefter værelset en enkelt øl og så i seng.
Vi fik desværre kun en enkelt dag i Brisbane, der kunne man god have brugt mindst 1 mere, så det blev kun til en tur til South Bank ( et sted langs floden hvor der blandt andet er anlagt kunstige strande) og en tur på Brisbane River, skøn tur i det dejlige varme vejr (modsat Melbourne som var kold). Og en tur i et af verdens højeste Pariserhjul wauw sikke en udsigt. På vej hjem købte vi ind til en lille frokost som vi nød i lejligheden, og så stod den på afslapning og indkøb vi fandt et kæmpe supermarked 200 m fra hotellet, flot flot sammenlignet med priserne i Danmark er stort set alt dyere lige med undtagelse af kød, en lille bitte agurke koster ca 20 kr. Om aftenen tog vi på Thai-resturant og thaimad er jo altid dejligt.

Vand indkøbt, ikke noget Jørgen er begejstret for, så væk i tasken med den.

Kunstig strand
En fugl, aner ikke hvilken

Maria i Pariserhjul

Så kommer der forskellige bygninger langs floden nogen heldigere end andre, men fælles for alle er de er megadyre og har fantastisk udsigt.

Egen bådbro

Så kan det vist ikke blive grimmere. Uhyggeligt.

Australsk forretningsmands sommerhus wauw, og familien er der kun 1-2 måneder om året, Gartneren ordner hus og have mens.

tirsdag den 21. september 2010

København og Melbourne

Så kom vi på nettet, på hotellet ville de have den nette sum af ca- 1 kr. i minuttet, og så blev jeg bare for nærig. Flyveturen herned gik rigtigt godt, frem til Doha uden særlig turbulens og med super beværtning i flyet. I Doha opholdt vi os i loungen (alle bør købe et kort med Loungeadgang), det var bare lækkert fri mad drinks m.m. super det bliver man afhængig af.
Vel fremme i Melbourne og på hotellet trængte vi til en kop kaffe, og midt om natten i Melbourne var det svært, men vi må konstatere at McDonald altid er en ven i nøden :-).
Vi har gået Melbourne tynd og brugt den GRATIS bus som fragter rundt til særværdigheder, der er også en gammel sporvogn som er gratis, de gør sørme meget for turisterne hernede, alle steder står frivillige hjælpere, typisk pensionister, super ide burde vi gøre derhjemme.

Mon man møder den rigtige :-)

De cykler står alle steder, det er bare ulovligt at køre uden hjelm og hvor får man lige fat i sådan en.

Jeg mødte den, ha ha

Melbourne og Fam. rosengaard

Be kind to the animals week i denne uge

torsdag den 19. august 2010

4 uger down under

Dette er en blog som skal bruges til, at familie, venner og kolleger kan følge lidt med i, hvad der sker på vores tur i Australien.Familien Rosengaard bestående af Helle, Kim og Maria, med os har vi farmor Grethe og farfar Jørgen, og vi forlader DK den 18.09.2010 med Qatar Airways, for at ende i Melbourne dagen efter Morten og Mikkel må vi desværre lade blive hjemme arbejde og skole skal passes. Vi vil vi rejse rundt i 14 dage og ende ved Farfars bror i Richmond lige uden for Sydney NSW, og være der de sidste 14 dage. Farfar og vi andre har ikke set familien i 19 år, så det bliver spændende at mødes efter alle de år.
Da Maria skal holde fri fra skole i 4 uger, er aftalen hun laver lektier, jeg (Helle) laver blog, til gengæld sender vi ingen kort til jer, der bliver rig mulighed for at følge os her.

Vi håber ikke vi møder ham her: